07 Mei 2008

Hanya RM 25 sahaja

Hari ni saya telah repair sebuah komputer client. yang saya repair hanyalah buang windows gennue, install antivirus avg, updatekan antivirus, betulkan device(usb), repair setting regedit, buang spyware, freekan ruang hardisk. agak lama juga saya repair. dari kul 8.30 ke kul 10. saya waktu tu pening kepala jap(baru balik dari keje). so owner tanye, berape hinggit? saya tanpa pikir2 memberitahu RM 25 je. berbaloi x?

owner tu pergi ambik duit dan datang semula pada saya. tapi amat mengejutkan apabila dia menghulurkan RM 250! saya jelaskan balik yg sy cuma charge 25 sahaja. owner tu tergelak.(sebab kalau x, hangus RM 225).

Dalam perjalanan balik dari repair komputer, saya pikir balik ape yg berlaku tadi.... hehehehe... rase2 berbaloi x?

4 ulasan:

  1. aku rasa kau patut mintak RM50 .. standart price

    BalasPadam
  2. kalau rm 50 aku format. so aku rase x berbaloi letak 50. mesti kurang lg dr tu...korg biase format brape?

    BalasPadam
  3. selalunya, format comp rm35. install windows rm50 (piratelah..).

    BalasPadam
  4. ok la tu.jgn lupe plus transport.hehehe

    BalasPadam

Sila tinggalkan komen untuk kita berkongsi masalah, pendapat dan cadangan.